Nieuw bij FysioKort: Virtual Reality tegen pijn

Nieuw bij FysioKort: Virtual Reality tegen pijn

1 november 2021

Nieuws

FysioKort is onlangs gestart met de Reducept Methode; een digitale pijntraining die chronische pijn beheerst en behandelt.

Verminder chronische pijn met VR

Reducept Methode

De Reducept Methode maakt gebruik van Virtual Reality, ook wel VR in het kort. Het is een digitale wereld die we bekijken door een VR bril. Reducept bestaat uit een training met een VR bril en een online oefengedeelte. De Reducept Methode is een wetenschappelijk bewezen behandelmethode gebaseerd op principes van cognitieve gedragstherapie (CGT), Acceptance and Commitment Therapy (ACT), mindfulness en EMDR.

Wat doet de Reducept Methode?

Reducept traint de hersenen om anders met pijn om te gaan. De combinatie van wetenschappelijke inzichten over pijneducatie, psychologie en digitale therapie biedt een patiënt met chronische pijnklachten een effectieve manier van pijneducatie. Zo leert hij of zij onder meer hoe in het dagelijks leven de pijn beter te beheersen is.

Goede aanvulling op reguliere behandeling

De Reducept-methode werkt het best als aanvulling op de standaard fysiotherapeutische behandeling die is voorgeschreven aan patiënten met de volgende aandoeningen:

• Gespannen spieren, gebrek aan energie, beperkte mobiliteit, druk, pijn;
  • Pijn in de onderrug, frequente hoofdpijn, nekpijn, schouderpijn;
  • Gewrichtspijn, artritis, reuma;
  • Doorbraakpijn;
  • Pijn bij kanker;
  • Zenuwpijn, neuropathie, neuropatische pijn, MS, diabetische polyneuropathie;
  • Prikkelbare darm syndroom, hernia, fibromyalgie, nociceptieve pijn;
  • Post-operatieve pijn;
  • Allodynie, hyperalgesie, paresthesie, hyperpathie, CRPS en fantoompijn.

Wat betekent deze nieuwe methode voor jou?

Ben je benieuwd of je in aanmerking komt voor de Reducept Methode of wil je meer weten over deze digitale pijntraining? Vraag het aan jouw fysiotherapeut of neem contact op.

Hersenen VR

Verminder chronische pijn met VR

Reducept Methode

Wat doet de Reducept Methode?

Goede aanvulling op reguliere behandeling

• Gespannen spieren, gebrek aan energie, beperkte mobiliteit, druk, pijn;
  • Pijn in de onderrug, frequente hoofdpijn, nekpijn, schouderpijn;
  • Gewrichtspijn, artritis, reuma;
  • Doorbraakpijn;
  • Pijn bij kanker;
  • Zenuwpijn, neuropathie, neuropatische pijn, MS, diabetische polyneuropathie;
  • Prikkelbare darm syndroom, hernia, fibromyalgie, nociceptieve pijn;
  • Post-operatieve pijn;
  • Allodynie, hyperalgesie, paresthesie, hyperpathie, CRPS en fantoompijn.

Wat betekent deze nieuwe methode voor jou?

Hersenen VR

Ook interessant